Om Känsla och Smak

Känsla och Smak Mode i Stockholm AB
Org. nr: 556722-6242

Karlbergsvägen 16
113 27 Stockholm

Tele: 08-34 38 38
Mailadress kontoret (företagsfrågor): info@kanslaochsmak.se 
Mailadress shoppen (frågor kring ditt köp): kundservice@kanslaochsmak.se 

Företaget har sitt säte i Stockholm och ovan står kontaktuppgifter och alla registrerade bolagsuppgifter.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturering- och leveransadress.

Är något fel i din orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundservice@kanslaochsmak.se

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger samt helgdagar, skickas första vardagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss på e-postadress: kundservice@kanslaochsmak.se

Priser

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Retur och Ångerrätt

Vid köp av varor på vår webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

I paketet du får hem finns det en retursedel med några punkter att fylla i inklusive en returfraktsedel som du klistrar på paketet du ska retunera. Returfraktsedeln är förtryckt med adressen tillbaka till oss... enkelt.

Du bör inom 14 dagar returnera produkterna till oss. Du står för returfrakten, leverans och skick på produkterna vid retur, varorna bör därför skickas väl paketerade. Det är viktigt att alla etiketter sitter kvar på plaggen med originalfästen, samt att produkterna är oanvända.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs mer här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Du måsta alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eventuella fel ska alltid reklameras till kundservice@kanslaochsmak.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se.

Ansvarsbegränsningar

Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa kan exempelvis vara förminskad eller utebliven leverans från leverantör, arbetskonflikt, myndighetsbeslut m.m.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Denna webbplats använder cookies.
Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, för att tillhandahålla sociala mediefunktioner och för att analysera vår trafik.